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Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 25/02/2017, 20:17
da Feernan
Hello everybody I'm Argentinian.. and I have a Fiat Grande Punto 1.4 8v turbo converted.
I'm running ms2 v3.57...
I'm newbie.. the install was made by myself... And I paid a local tuner for make the map...
But I broke 2 pistons.. so much timing and he doesn't recognize anything.
In my city someone knows tune but no are gods....
My motor is a fire 1.4 8v using abarth pistons and conrods..

Incubo recommend me this forums. Late I'm going to disturb for help me with ignition map.

ImmagineImmagineImmagine
I only can accelerate my car two times. And it broke...

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Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 12:07
da vitoos
Leonardo ti cercano dall'argentina!! Che rapporto di compressione hai con i pistoni abarth con la testata 8V?? Quando è stata mappata l'anticipo di accensione è stato verificato se corrisponde al reale anticipo?? L'anticipo di accensione massimo è stato verificato ascoltando la detonazione con le cuffie all'orecchio?? Quel pistone si è rotto perché il motore detonava (knock)

Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 18:50
da krisstek
Send here the msq.file

Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 19:14
da Flycat
Hi! Boost pressure? Camshaft? If you have used a tjet piston, the compression ratio?

The timing advance is most important to set it you need these info.

Bye, Luca

Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 19:23
da incubo
Hi Fernando :)
Give us much information as possible.
Also you must learn to use the knock sensor.
You looked for information on how to listen?

Re: RE: Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 19:26
da Feernan
vitoos ha scritto:Leonardo ti cercano dall'argentina!! Che rapporto di compressione hai con i pistoni abarth con la testata 8V?? Quando è stata mappata l'anticipo di accensione è stato verificato se corrisponde al reale anticipo?? L'anticipo di accensione massimo è stato verificato ascoltando la detonazione con le cuffie all'orecchio?? Quel pistone si è rotto perché il motore detonava (knock)

8.5 a 1 RC..... The ignition was correct in the engine. I check it with lamp
krisstek ha scritto:Send here the msq.file

When I arrive to my house I will send u
Flycat ha scritto:Hi! Boost pressure? Camshaft? If you have used a tjet piston, the compression ratio?

The timing advance is most important to set it you need these info.

Bye, Luca

8.5 a 1 compression ratio.... I boost 1.26 bar

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Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 20:01
da Flycat
Timing advance and afr in full boost area?

Bye, Luca

Re: RE: Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 20:13
da Feernan
Flycat ha scritto:Timing advance and afr in full boost area?

Bye, Luca

Look. I have a bad experience with tuner... Afr was 10 in full bost.
98oct shell fuel. Only.
This is ignition table. Rpm 500 to 8000Immagine

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Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 20:31
da Alfaservice
Hello Mister! .msq attached. It seems several degrees d 'advance. Attach msq we see better.

Re: Introducing me.. Fiat grande punto ms2

Inviato: 26/02/2017, 20:56
da incubo
Attach your msq Fernando.
Still you have an excessive advance... :o